باید و نباید وسایل کنکور

باید و نباید وسایل کنکورزمون کنکور سراسری به عنوان یک رویداد بزرگ و حیاتی در دنیای آموزش و پژوهش، نقش بسیار مهمی را در زندگی دانش‌آموزان و دانشجویان این کشور دارد. این آزمون، نه تنها مرحله‌ای برای ارزیابی دانش و توانایی‌های داوطلبان برای ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی محسوب می‌شود، بلکه یک فرصت است که با استفاده از آن، از پتانسیل واقعی خود در رقابت‌های تحصیلی بهره‌مند شوند.

داوطلبان علاوه بر آمادگی علمی برای شرکت در آزمون، باید مقدمات لازم برای حاضر شدن در جلسه را نیز قبل از آزمون فراهم کنند و از مقررات جلسه نیز اطلاع داشته باشند. این آمادگی موجب می شود که کنکوری با استرس و نگرانی کمتر را تجربه کنند. در همین راستا، لازم است داوطلبان وسایل لازم برای شرکت در آزمون را از شب قبل آماده کنند و از به همراه بردن وسایل غیر مجاز نیز خودداری کنند.

وسایل مجاز کنکور سراسری:

کارت ملی یا اصل شناسنامه:

داوطلبان باید در زمان حضور در جلسه آزمون، مدرک شناسایی معتبر (کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار) را به همراه داشته باشند تا در صورت نیاز برای احراز هویت به ناظران و مسئولین برگزاری آزمون ارائه دهند.

پرینت کارت ورود به جلسه کنکور:

مهم ترین چیزی که دانش آموزان باید در روز آزمون به همراه داشته باشند کارت ورود به جلسه کنکور سراسری است. این کارت مجوز ورود آن ها به حوزه امتحانی است و کنکوری بودن دانش آموزان با این کارت محرز می شود. به علاوه اطلاعات مهمی روی این کارت درج شده است که برای پیدا کردن محل آزمون و صندلی ضروری است. این کارت را در روزهای قبل از آزمون از سایت سازمان سنجش دریافت کرده و در اندازه مناسب چاپ کنند.

سوزن ته‌گرد یا سنجاق قفلی:

هنگام برگزاری آزمون لازم است که داوطلبان کارت ورود به جلسه را روی سینه خود بچسبانند تا مراقبان آزمون آن را چک کنند. برای این کار بهتر است یک سنجاق قفلی کوچک یا سوزن ته گرد به همراه داشته باشند.

مداد مشکی نرم:

برای راحت پر کردن گزینه صحیح روی برگه آزمون، داشتن دو مداد نرم HB الزامی است و نوک آن ها را نیز به اندازه لازم بتراشند تا در هنگام آزمون وقت شما برای تراشیدن مداد تلف نشود.

مداد تراش و پاک کن:

استفاده از  پاک کن مناسب که برگه آزمون را پاره و یا سیاه نکند و از کیفیت آن مطمئن هستند را با خود به جلسه آزمون ببرنند. به علاوه به همراه داشتن یک مداد تراش مخزن دار نیز توصیه می شود.

ساعت غیردیجیتال و معمولی:

بیش از هر چیز داوطلبان نیاز دارند بدانند که چه قدر وقت دارند تا سرعت خود را برای پاسخ گویی تنظیم کنند. از آنجا که ممکن است در محل برگزاری آزمون ساعت دیواری موجود نباشد، حتما یک ساعت مچی عقربه ای دقیق که داوطلب با آن احساس راحتی می کند و از عمر باتری آن مطمئن هستند روی دست خود داشته باشند.

دستمال کاغذی:

دستمال کاغذی در هنگام عطسه و یا عرق کردن کف دست ها به کمک آن ها می آید. مواد قندی و اب:همراه داشتن آب در مواقع تشنگی و گرما در جلسه کنکورحائزاهمیت است.همچنین در صورت ضعف و افت فشار برای تنظیم قند خون مصرف خرما و مویز کمک کننده است.

وسایل غیر مجاز کنکور سراسری:

با توجه به اعلامات سازمان سنجش، وسایل زیر غیرمجاز محسوب می‌شوند:

  1. تجهیزات الکترونیکی از جمله تلفن همراه و ساعت هوشمند
  2. ماشین حساب
  3. خودکار یا پاک کن هوشمند
  4. کتاب، جزوه، یادداشت و موارد مشابه
  5. انواع وسایل فلزی به جز آنهایی که غیرفلزی هستند
  6. کیف و ساک و مواد خوراکی با استثنای موارد خاص

رعایت این قوانین و مقررات اساسی است تا شرایط عادلانه برای همه داوطلبان فراهم شود و هرگونه مشکل یا موقوفیتی در حین آزمون از بین برود.

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(ضروری)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
شماره موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *