ارتباط تصویری (گرافیک)

رشته‌ی ارتباط تصویری که به آن طراحی گرافیک هم گفته می‌شود، یکی از رشته‌های پرطرفدار از بین رشته‌های هنر است. طراحی، برنامه‌ریزی و اجرای بصری خلاق هدف ارتباط تصویری است.

همانطور که از نامش مشخص است، ارتباط تصویری روشی برای برقراری ارتباط با استفاده از تصاویر و نمادها است؛ اما گرافیک فقط به ارتباط بین نمادها و تصاویر محدود نمی‌شود و وسیع‌تر است.

بنر تبلیغاتی آوات

طراحان گرافیک سعی می‌کنند با ترکیب تصاویر، متن‌ها و نمادها به بهترین نحو هنر خود را برای ارائه‌ی نمایه‌های بصری و انتقال پیام‌ها ابزار کنند.

رشته‌ی ارتباط تصویری توانایی دانشجویان را در امور تبلیغات فرهنگی یا تجاری ارتقا می‌دهد. در این میان تبلیغات فرهنگی شامل کتب، ساخت پوستر، تبلیغات برای نشریات و جراید مانند صفحه‌آرایی و آگهی‌های مطبوعاتی.تبلیغات تجاری نیز شامل تبلیغات نمایشگاه‌های بازرگانی مانند غرفه‌سازی، غرفه‌آرایی یا تبلیغات برای کالاهای مختلف است. در ضمن ارتباط تصویری دارای شاخه‌های دیگری مانند آرم‌سازی، انیمیشن و طراحی راهنمای محیطی است.

دروس رشته ارتباط تصویری

طراحی پایه، مبانی هنرهای تجسمی، کارگاه حجم‌سازی، آشنایی با هنر در تاریخ، تاریخچه کتابت، خوشنویسی، عکاسی پایه، ارتباط تصویری، چاپ دستی، کارگاه چاپ‌های دستی، کارگاه ارتباط تصویری، کارگاه تصویرسازی، طرح عملی جامع، تجزیه و تحلیل و نقد آثار ارتباط تصویری، چاپ‌های ماشینی، طرح و رساله‌ی نهایی.

توانایی‌های لازم

دانشجوی ارتباط تصویری باید علاوه بر خلاقیت عاشق این کار باشد و در طراحی مهارت بالایی داشته باشد. طراحی اساس کار یک گرافیست است. در ضمن باید با رنگ به عنوان تکمیل کننده‌ی فرم آشنا باشد.همچنین یک طراح باید با شاخه‌های مختلف هنری آشنا باشد. چون ممکن است یک گرافیست از تکنیک‌های عکاسی، چاپ، خوشنویسی، نقاشی، طراحی صنعتی، اصول و مبانی صنایع دستی در کارش استفاده کند. ممکن است برای رساندن پیام و منظورش به تکنیک‌های گفته شده نیاز پیدا کند.

دانشجویان گرافیک باید با علومی مثل جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، بازاریابی و ادبیات آشنا باشند. زیرا یک پیام تبلیغاتی باید به مخاطب توجه داشته باشد. یعنی باید توجه داشت که مخاطب این پیام از نظر فرهنگی، اقتصادی و خواسته‌ها و علایق در چه سطحی است.

مشاوره تحصیلی آوات

موقعیت شغلی در ایران

برای دانشجویان گرافیک  فرصت‌های شغلی زیادی وجود دارد. تنها بخشی از این کار تبلیغ است. خود تبلیغات محدوده‌ی خاصی ندارد و بسیار گسترده است. تبلیغ در از هر نوعی در حیطه‌ی رشته‌ی گرافیک است. در ایران دو شاخه کار برای یک گرافیست وجود دارد؛ چاپ و انتشارات. چاپ یعنی طرحی که با چاپ و تولید انبوه سر و کار دارد؛ مثل صفحه‌آرایی، تصویری سازی و… . نوع دیگر گرافیک، نوع تلویزیونی است. یعنی گرافیست به مجری یا بازیگر برنامه می‌گوید که چه رنگی و چه مدل لباسی بپوشد.

برای انتخاب رشته‌ی مورد نظر از مشاورین آوات وقت مشاوره بگیرید. مشاورین آوات رشته‌ای متناسب با علاقه‌تان و بازار کار مناسب برای شما انتخاب می‌کنند. مشاورین آوات بهترین راهنما برای شما هستند. 

برای آگاهی از رشته‌ی مرمت آثار باستانی اینجا کلیک کنید.

 

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
تلفن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *