اهمال کاری چیست؟

اهمال کاری چیست؟؟؟؟

این اختلال منجر به تعویق انداختن کارهای مهم و ضروری به دلایلی مثل ترس، کمال‌گرایی، عدم انگیزه، سستی و … می شود. این رفتار می‌تواند منجر به افزایش استرس، کاهش بهره‌وری، نارضایتی از خود و دیگران و عدم رشد شخصی شود. برای مقابله با اهمال کاری باید علت آن را شناسایی کرده و راهکارهایی مثل تهیه برنامه زمانی، تقسیم کارها به قسمت‌های کوچک‌تر، تعیین جایزه و تنبیه، ایجاد محیط مناسب و همراهی فردی قابل اعتماد را انجام دهیم.

مشاوره تحصیلی آوات

دلایل اهمال کاری

اهمال کاری ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. برخی از رایج‌ترین علل اهمال کاری عبارتند از:

– بی‌انگیزه بودن: وقتی فرد احساس نمی‌کند که کاری که قرار است انجام دهد مهم، جذاب یا مفید باشد. ممکن است بی‌تفاوت و بی‌توجه به آن باشد و آن را به تعویق بیاندازد.

– کمبود اعتماد به نفس: وقتی فرد احساس می‌کند که توانایی، مهارت یا دانش لازم برای انجام کار را ندارد. ممکن است از شروع کردن آن بترسد و خود را با کارهای دیگر سرگرم کند.

– ترس از شکست: وقتی فرد احساس می‌کند که انجام کار ممکن است منجر به نتایج منفی یا نارضایتی از خود یا دیگران شود. ممکن است از رویارویی با آن فرار کند و آن را به آینده موکول کند.

– کمال‌گرایی: وقتی فرد انتظارات بسیار بالا و غیرقابل دستیابی از خود دارد و می‌خواهد کاری را بدون هیچ اشتباه یا نقصی انجام دهد. ممکن است از شروع کردن آن دچار استرس شود و آن را به زمانی که شرایط بهتر باشد موکول کند.

– بی‌انرژی بودن: وقتی فرد احساس می‌کند که انرژی، قدرت یا تمرکز کافی برای انجام کار را ندارد، ممکن است از انجام آن خسته شود و آن را به زمانی که احساس بهتری داشته باشد موکول کند.

– نداشتن عزت نفس: وقتی فرد احساس می‌کند که ارزش خود را از نتایج کار خود می‌سنجد و می‌ترسد که با انجام کار از خود یا دیگران ناراضی شود، ممکن است از انجام آن دوری کند و آن را به زمانی که اطمینان بیشتری داشته باشد معطوف کند.

– تمرکز نداشتن: وقتی فرد از محیط، شرایط یا کارهای دیگر مشغول شده و نمی‌تواند توجه خود را به کاری که قرار است انجام دهد معطوف کند، ممکن است از انجام آن دست بکشد و آن را به زمانی که ذهن آزادتری داشته باشد موکول کند.

 

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
تلفن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *