جلوگیری از اهمال کاری

جلوگیری از اهمال کاری! اهمال کاری یعنی به تعویق انداختن کارهای مهم و ضروری به دلایلی مثل ترس، کمال‌گرایی، عدم انگیزه، سستی و … . این رفتار می‌تواند منجر به افزایش استرس، کاهش بهره‌وری، نارضایتی از خود و دیگران و عدم رشد شخصی شود. برای مقابله با اهمال کاری باید علت آن را شناسایی کرده و راهکارهایی مثل تهیه برنامه زمانی، تقسیم کارها به قسمت‌های کوچک‌تر، تعیین جایزه و تنبیه، ایجاد محیط مناسب و همراهی فردی قابل اعتماد را انجام دهیم.

توضیحات

برای مقابله با اهمال کاری، باید علت آن را شناسایی کرده و راهکارهای مناسب را پیاده کنید. برخی از راهکارهای موثر برای جلوگیری از اهمال کاری عبارتند از:

– تعیین اهداف واقع‌بینانه و قابل انجام برای کارهایی که می‌خواهید انجام دهید.

مشاوره تحصیلی آوات

– شکستن کارهای بزرگ و پیچیده به قسمت‌های کوچکتر و ساده‌تر که می‌توانید در زمان محدودی انجام دهید.

– پاداش دادن به خودتان برای انجام کارهایی که برنامه‌ریزی کرده‌اید و از لذت بردن از فعالیت‌های دلخواه خودداری کنید تا زمانی که کارهای مهم را انجام دهید.

– ایجاد یک محیط کاری مناسب و بدون مزاحمت که به شما کمک کند تمرکز خود را حفظ کنید و از پراکندگی ذهنی جلوگیری کنید.

– از هدف خود اطلاعات بالایی برخوردار باشید و به خودتان یادآوری کنید که چرا انجام کارهایی که می‌خواهید مهم است و چه فوایدی برایتان دارد.

واتس آپ
پرینت
ایمیل
تلگرام
فیسبوک

لطفا جهت استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین رایگان این مرکزاطلاعات خود را وارد نماییدتا همکاران ما طی 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند .

رزرو وقت مشاوره آنلاین

نام(Required)
شهر محصل سکونت
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی
تلفن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *